starveronican

Direktlänk till inlägg 7 februari 2017

#1 Varför min dag varit så jobbig idag.

Av starveronican - 7 februari 2017 19:57

Hej och välkommen till min blogg, jag har haft denna blogg ett tag, tror jag skapade den i Augusti.

Jag raderade tyvärr alla mina gamla inlägg, pågrund av att jag vill börja om och skapa nåt bättre. 

Jag kommer typ mest skriva om saker och ibland kan jag berätta vad jag ska göra eller om det hänt nån liten sak som jag blir sugen att skriva om. Som att jag har haft en skit dålig dag idag. 

Varför, det är för att jag skulle sjunga en låt gjord av Bryan Adams, men sen efter en vecka, efter övande hemma och faktiskt längtan full, så säger hon att den inte får plats, för många låtar att ha med, så din låt får inte plats, men du kan vara med i andra allsång låtar om du vill, jag blev arg, ledsen, besviken och väldigt läss på musik. 

Jag kan ju förstå att hon inte hade nåt annat val, men hallå, hon hade lovat mig, typ lovat mig. Och så får bara inte en låt plats, bara för att det var så många allsång låtar, och jag blir så ledsen, min kompis får sjunga ensam, med hennes låt, men jag fick inte? Jag kan säga att jag var sur, jag var ledsen, jag satt tyst och tänkte inte alls sjunga, jag var inte på humör. 

Det enda posetiva med denna dag, var att min lärare sa att det blir crabstick till cafeterian imorgon, det måste man ju köpa, det är svin gott. Om jag ska vara ärlig, jag gillade inte crabstick när jag smakade på det första gången, det var på prova på veckan som jag fick smaka, sen när jag gick i ettan så köpte jag en smörgås, och jag gillade det då. Nu går jag i andra ring, jag borde skärpa mig lite mer och visa att jag är stor, men jag kan inte hjälpa att jag mår dåligt ibland. Och såklart, jag blev besviken och då blir man ledsen, inte för att jag är en bortskämd unge som inte fick vad man ville.

Men denna sak var gratis och faktist inte så stor, och min musik fröken lovade lite för mycket. Jag trodde verkligen att jag skulle få sjunga, men nej, det var inte tillräcklig plats för det.

Min teorilärare trodde att jag var påväg att bli sjuk, aldrig i livet, jag var bara ledsen. Jag vet också vad som kan göra så att jag blir ledsen enklare, okej jag blir ledsen rätt så enkelt, så det är ju inget att skylla på men, okej, okej, jag blir ledsen hur enkelt som helst, jag får lära mig att sluta tänka på sorliga saker eller dåliga saker som händer eller hänt eller kommer hända, blablabla. Nu märker jag att halva av denna text var skit ointressant och bara skräp. Jag ber så hemskt så mycket om ursäkt, men det känns jätte skönt att skriva av.



Om du är arg, ledsen, besviken, glad, förundran, överlycklig eller kär eller helt annan känsla, skriv av dig, det känns bättre, ja det kanske blir en skräp inlägg, men vad spelar det för roll, det är din blogg och om det gör så du mår bra, så är det en väldigt bra grej att göra. Jag ska skriva upp några punkter att tänka på.


Om en person eller fler har gjort dig arg, ledsen eller en helt annan känsla, skriv inte deras riktiga namn, det är inte snällt av dig, men du kan hitta på namn som inte är deras riktiga namn, bara att du är tydlig med att skriva att detta är inte nån av dem du är (Känsla) på. Kan göra lite skådespel.

 

Idag så är jag arg, jag är arg på en viss person, som vi kan kalla Amanda. Amanda har förstört min mobil, ja hon har sagt om ursäkt och vill betala för det. Men det var min mobil, hon behövde vara försiktig med den och hon förstörde den.


Typ så, jag skrev: "Som vi kan kalla Amanda" Så jag skrev inte den personens namn, men ja nån annan kan ju heta Amanda, men det är ju inte nån man syftar på, bara den personen som gjort dig arg eller nån annan känsla, men det är viktigt att inte säga hon/han namn. 

 

. Det får inte gå över gränsen så att du gör så att en annan läsare mår dåligt, ibland får man tänka till vad man skriver, tänk på att du kan ha yngre läsare, så försök att använda vänliga ord en svär ord. Ja, ibland är det okej, men inte hela tiden.

 

. Tänk på att alla kan göra misstag, det är helt normalt, du har säkert också gjort misstag, det är bara att skaka av dig det och gå vidare.

 

Då måste jag säga ha en fortsatt trevlig måndag kväll, och kom ihåg att lägga undan alla tekniska saker undan en timme innan ni går och lägger er. :) Och det kan jag skriva till er varför senare. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av starveronican - 10 mars 2017 21:31

Hej! Jag har varit sjuk, haft feber, fryser, yr, ont i halsen, ont i huvudet, trött och helt och hållet inte orkat gå. Jag fick gå hem tidigt från skolan på Onsdag, rip that. Vi skulle ha en rolig och vacker dag, men så blev jag sjuk. Jag vet i...

Av starveronican - 1 mars 2017 00:12

Nej! Det gör han inte. han dog 2009, det är sjukt mycket nu att många tror att han lever.  Sluta med det, för det gör han inte. Om han skulle levt, då skulle det varit en världsnyhet.  Det är så att många människor har teorier och tror och vill a...

Av starveronican - 25 februari 2017 12:39

Om några minuter ska jag till min moster och min kusin. Dem har en katt så min storebror får vänta hemma med min familjs hund. Jag äter hellre pannkakor. Eller det vi faktiskt brukar äta på lördagar, kött, pommes och nån slags sås.   Mamma och ja...

Av starveronican - 8 februari 2017 20:31

Jag vill vara ärlig så ja, jag har en utvecklingsstörning. Den jag har heter lindrig utvecklingsstörning eller så säger man lätt utvecklingsstörning. Och nu kanske ni vill veta hur det känns att just att ha en utvecklingsstörning. Det är så att vi ...

Presentation


Pikachu hälsar er välkomna! xD Nej men, välkommen till min blogg, skulle bli jätte glad om ni checkar in min blogg och ger kanske en liten kommentar. c:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards