starveronican

Direktlänk till inlägg 8 februari 2017

#2 Utvecklingsstörning.

Av starveronican - 8 februari 2017 20:31

Jag vill vara ärlig så ja, jag har en utvecklingsstörning. Den jag har heter lindrig utvecklingsstörning eller så säger man lätt utvecklingsstörning. Och nu kanske ni vill veta hur det känns att just att ha en utvecklingsstörning.

Det är så att vi som har det måste ha extra hjälp, alltså lite mer hjälp men det betyder inte att vi inte kan nåt, för alla är bra på nåt. Jag gillar matte så jag är rätt så bra på matte, många av mina kompisar som också har utvecklingsstörningar är bra på sport, musik, engelska och mera, vi kan lära oss det mesta, men det tar längre tid.


T.e.x tog det för mig längre tid att lära mig att gå och prata. Okej, jag ska berätta nåt roligt som hände när jag var liten.


Det var så att jag älskade vara under vatten, så varje gång jag var i vatten, så ville jag alltid ner till botten, så om min mamma eller pappa drar upp mig för tidigt så blev jag sur, och om dem drar upp mig försent så är jag död, så dem måste dra upp mig när jag själv vill upp, och sen så sjunker jag ner till botten igen för där ville jag vara.

Sen hade min mamma tänkt att en flytbar bad dräkt skulle passa mig jätte bra, så jag inte behövde komma ner till botten. Och då var jag skit arg, jag var inte glad, jag var svin förbannad, jag ville ner till botten, så sen fick min mamma byta baddräkt igen och så var jag glad igen. xD

Ops: Min mamma berättade, jag kommer inte alls ihåg det, men det var väldigt roligt gjort av mig.

Eller den gången när jag inte kunde prata och jag tog en leksaks telefon och lade den på mitt öra, för jag hade sett mina föräldrar prata i telefon och jag tyckte typ alltid att det lät såhär: Bloob, bloob, bloob.

Men jag säger det många gånger snabbt, testa det. xD För det var så jag tyckte att mina föräldrar lät när dem pratade i telefon.


Ja, när man är liten så kan man göra massa med roliga och konstiga saker, men det är ju bra att man sen får veta och skratta. 

Men alla fall, så vill jag ny sluta skriva, mina händer är helt sluuuut, baaaaaj. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av starveronican - 10 mars 2017 21:31

Hej! Jag har varit sjuk, haft feber, fryser, yr, ont i halsen, ont i huvudet, trött och helt och hållet inte orkat gå. Jag fick gå hem tidigt från skolan på Onsdag, rip that. Vi skulle ha en rolig och vacker dag, men så blev jag sjuk. Jag vet i...

Av starveronican - 1 mars 2017 00:12

Nej! Det gör han inte. han dog 2009, det är sjukt mycket nu att många tror att han lever.  Sluta med det, för det gör han inte. Om han skulle levt, då skulle det varit en världsnyhet.  Det är så att många människor har teorier och tror och vill a...

Av starveronican - 25 februari 2017 12:39

Om några minuter ska jag till min moster och min kusin. Dem har en katt så min storebror får vänta hemma med min familjs hund. Jag äter hellre pannkakor. Eller det vi faktiskt brukar äta på lördagar, kött, pommes och nån slags sås.   Mamma och ja...

Av starveronican - 7 februari 2017 19:57

Hej och välkommen till min blogg, jag har haft denna blogg ett tag, tror jag skapade den i Augusti. Jag raderade tyvärr alla mina gamla inlägg, pågrund av att jag vill börja om och skapa nåt bättre.  Jag kommer typ mest skriva om saker och ibland...

Presentation


Pikachu hälsar er välkomna! xD Nej men, välkommen till min blogg, skulle bli jätte glad om ni checkar in min blogg och ger kanske en liten kommentar. c:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards